توصیف مختصر
دکتر امیرامامی عضو هیئت علمی در گروه مدیریت کسب و کار می باشند. حوزه تدریس ایشان، استراتژی، کارآفرینی، و نوآوری می باشد. علاقه مندی اصلی پژوهشی ایشان در حوزه شناسایی، تجزیه و تحلیل، و پیاده سازی فرصت های کارآفرینی می باشد و نیز علاقه مندی فرعی پژوهشی ایشان مربوط به تصمیم گیری از منظر شناختی در شرایط ریسک و عدم اطمینان است. از ایشان مقالاتی در مجلات علمی این حوزه مانند :
International Small Business Journal
International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research
Review of Managerial Science
Eurasian Business Review
International Entrepreneurship and Management Journal
International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research
Review of Managerial Science
Eurasian Business Review
International Entrepreneurship and Management Journal
Journal of Business Research
Management Decision
Management Decision
به چاپ رسیده است.
آدرس سامانه علم سنجی:
آدرس سامانه علم سنجی:
https://scimet.khu.ac.ir/Amir_Emami
سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
دکترا
Politecnico di Torino
تورین
ایتالیا
2
کارشناسی ارشد
دانشگاه تهران
تهران
ایران
3
فرصت مطالعاتی
University of Bath
بث
انگلستان
آشنایی با زبان
#
زبان
میزان مهارت ترجمه
میزان مهارت مکالمه
1
انگلیسی
خوب
خوب
سوابق شغلی
#
عناوین مسئولیتها
سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
معاون پژوهشی
دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی
1399
2
استاد مشاور انجمن کارآفرینی
دانشگاه خوارزمی
1398
3
عضویت در تیم مشاوران بین الملل
دانشگاه خوارزمی
1397
1398
فعالیت ها و عضویت های حرفه ای
#
عناوین عضویتهاى حرفهاى
توضیحات
1
Strategic Management Society _ SMS
2
Academy of Management
فعالیت های اجرایی
#
عناوین فعالیت های اجرایی
توضیح / سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
معاون پژوهشی مدیریت
معاون پژوهشی دانشکده
1399
1401
2
مدیر گروه مدیریت کسب و کار
دانشکده مدیریت خوارزمی
1402
3
سرپرست معاون آموزشی دانشکده مدیریت
معاون آموزشی دانشکده
1403/04/04
4
سرپرست معاون آموزشی دانشکده سطح 3
معاون آموزشی دانشکده سطح 3
1403/04/04
علایق تحقیقاتی
#
عنوان علاقمندى
تاریخ آغاز فعالیت
1
راه اندازی کسب و کار های کارآفرینانه
2
کارآفرینی استراتژیک
3
قضاوت و تصمیم گیری کارآفرینان
4
فرصت های کارآفرینی
5
نظریه قضاوت کارآفرینانه
6
نظریه عمل کارآفرینانه
7
تفکر طراحی
8
نوآوری
طرحهای تحقیقاتی
#
عناوین طرحهاى پژوهشى
مجریان
سازمان حامى
محل اجرا
وضعیت طرح
تاریخ تکمیل
1
عنوان پایان نامه دکترا: Constituents of New Value Creation in the Course of Entrepreneurial Opportunity Development
تکمیل شده
2016
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
بررسی نقش تعديلگر متغیر میل به ارزيابی کارآفرينانه در رابطه بین همدلی و قصد هم آفرينی ارزش
شادی عامری
2
بررسی نقش تعديل گر سبک ورود به کارآفرينی در شکل گيري تمايل کارآفرينانه به تحليل بازاردر دوران پاندمی کرونا
شيما شيخی
3
ارائه مدل ارزش پيشنهادي جديد براي کسب و کارهاي اينترنتی در شرايط تحريم اقتصادي (مورد مطالعه: شرکتهاي کسب و کار اينترنتی شهر تهران)
الهه فرشادبخشايش
4
تاثیر نگرش سرمايه گذار بر قصد سرمايه گذاري در پروژه هاي کارآفريني: نقش تعديل گر نوع زبان، تجربه، و جنسیت
فائزه شیباني
5
بررسي اثر تعاملي سبک های یادگيری و سوگيری های شناختي در ميل به خرید آنلاین مشتریان
زینب طاهری
6
تاثیر نقش میانجی همآفرینی ارزش در رابطه بین قابلیت های بازاریابی الکترونیکی و عملکرد کسب و کار
سمیه اصلی مقصودی
7
بررسی نقش میانجی میزان مفید بودن کسب و کار در رابطه بین انگیزه ورود به کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی فردی در کسب و کارهای الکترونیکی
یاسمن شامحمدی
8
بررسی و تبیین نقش تعدیلگر شیوه های یادگیری تجربی بر رابطه میان ابعاد همدلی و هم آفرینی ارزش در کسب و کارهای خانوادگی
علی مکی ابادی
9
مقایسه تاثیر غرور و خودشیفتگی کارآفرینان بر مسئولیت اجتماعی فردی با لحاظ کردن نقش تعدیل گر جنسیت و تجربه
روح الله حکیمیان
10
تاثیر میل به ارزیابی کارآفرینانه در شکل گیری نیت هم آفرینی ارزش
شادی عامری
11
بررسی نقش میانجی مسئولیت اجتماعی فردی در رابطه بین انگیزه ورود به کارآفرینی و ماهیت کارآفرینی در کسب و کارهای الکترونیکی
یاسمن شامحمدی
12
بررسی نقش بهروزی کارآفرینی و عدم اطمینان محیطی درک شده بر رابطه بین ابعاد همدلی و عملکرد کسب وکار
رضا عاشوری تلوکی
13
بررسی اثر تعاملی سبک های یادگیری و سوگیری های شناختی در خرید آنلاین مشتریان
زینب طاهری
14
بررسی تطبیقی نقش آموزش بر نتایج کارآفرینانه، در کشورهای منطقه منا (MENA) و کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)؛ بر مبنای گزارشات دیدهبان جهانی کارآفرینی (GEM)
مصطفی کیخای فرزانه
15
بررسی تاثیر به روزی و دیدگاه گیری بر عملکرد کسب و کار با در نظر گرفتن نقش میانجی مسئولیت اجتماعی فردی
مریم جهانی پور
16
تاثیر پیش نیازها و انگیزه های کارآفرینی در شکل گیری فرصت های کارآفرینانه
مهتاب رحمانی زاده
17
شناخت ساختار ذهنی کارآفرینان مولد و مخرب در ایران با استفاده از تکنیک شبکه خزانه
امید حیدری
18
تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی بر هم آفرینی ارزش در کسب و کارهای الکترونیکی: نقش تعدیلگر گرایش کارآفرینانه و کارآفرینی مولد
فایقه ابراهیم صواف
19
سنخ شناسی در زیست بوم کسب و کار های نوپا در مراکز رشد و نوآوری تهران و تاثیر آن بر رشد کسب و کار
فاطمه افشاری
20
بررسی ویژگیهای شخصیتی اثرگذار بر رفتار کارآفرینی مخرب
زهرا صادقی
21
بررسی عوامل تاثیر گذار بر قصد کارآفرینی مخرب و مولد در ایران
زهرا قاسمی کوک تپه
22
بررسی تاثیر غرور و خودشیفتگی مدیرعامل بر جهت گیری کارآفرینانه در شرکت های دانش بنیان با توجه به نقش های تعدیل کننده تجربه و جنسیت مدیر
هلیا برخوردار
23
طراحی ساختار مطلوب براي سازمان مديريت مقصد: (مورد مطالعه: استان مازندران، شهر ساري)
عبدالماجد حميديان آهنگر کلايی
24
بررسی نقش تعدیلگر یادگیری تجربی بر رابطه میان ابعاد همدلی و هم افرینی ارزش در کسب و کارهای خانوادگی
علی مکی ابادی
داوری در کنفرانسها
#
عناوین کنفرانسها
تاریخ همکارى و توضیحات
1
Academy of Management Conferences
داوری مقالات در مجلات علمی
#
عناوین مجلات
تاریخ همکارى و توضیحات
1
Journal of Cleaner Production
2
International Entrepreneurship and Management Journal
3
International Journal of Entrepreneurial Behavior and Research
4
Baltic Journal of Management
5
European Journal of International Management
6
Journal of Business Venturing Insight
7
Eurasian Business Review
8
Journal of Small Business Management
9
Entrepreneurship & Regional Development
دانشجویان تحت مشاوره
#
عنوان
افراد
1
تاثیر بازاریابی الکترونیک (اینترنتی)بر رشد بنگاههای کوچک متوسط مطالعه موردی شهرک صنعتی رشت
علی ابوالفتحی
2
شناسایی و اولویتبندی چالشهای فروش اینترنتی مبلمان منزل با استفاده از رویکرد بهترین_بدترین(BWM)
علی طایب
3
بررسی تاثیر رهبری کارآفرینانه بر چسبندگی شغلی کارکنان استارتاپها با نقش میانجی مدیریت کوانتومی در ایران
مینا عرفانی
4
بررسی تاثیر رهبری کارآفرینانه بر روی عملکرد کارکنان با توجه به نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی و اعتماد به رهبری و نقش تعدیل گر هوش معنوی
سردار سیفی اردهائی
5
تاثیر نگرش به آموزش کارآفرینی و محیط کارآفرینی بر تمایل به کارآفرینی با در نظر گرفتن نقش میانجی انگیزههای کارآفرینی
سها اسعدی
دروس ترم جاری
560 - روش های تحقیق کسب و کار - روز: پنج شنبه - از ساعت 13:00 تا 15:30
567 - تشخیص فرصت های کارآفرینی - روز: یک شنبه - از ساعت 15:30 تا 17:30
577 - مدیریت کسب و کارهای کوچک - روز: شنبه - از ساعت 15:30 تا 17:30
577 - مدیریت کسب و کارهای کوچک - روز: دوشنبه - از ساعت 13:00 تا 15:00
567 - تشخیص فرصت های کارآفرینی - روز: یک شنبه - از ساعت 13:00 تا 15:00
659 - پیاده سازی استراتژی - روز: چهارشنبه - از ساعت 13:00 تا 15:30
660 - مدیریت استراتژیک پیشرفته - روز: چهارشنبه - از ساعت 15:30 تا 18:00
دوره های درسی
#
عنوان درس
توصیف درس
سرفصل ها
دوره درسی
توضیحات
فایل
1
روش تحقیق در کسب و کار
نظری
منابع:
1. روش های تحقیق در علوم رفتاری(نوشته: سرمد، بازرگان و الهه حجازی)
2. شناخت روش علمی (نوشته: حیدعلی هومن)
3. تحلیل و بررسی مقالات و پژوهش های متعدد در حوزه کسب و کار
کارشناسی ارشد MBA (روزانه و پردیس)
اهداف این درس:
1. آشنایی دانشجویان با روش نظامند تحقیق در حوزه کسب و کار
2. آگاهی از نحوه انجام تحقیق برای پوشش دادن نیازهای حوزه کسب و کار(کاربردی)
3. آشنایی با انجام تحقیق در رشته مدیریت، کارآفرینی و برای تدوین گزارش علمی مانند پایان نامه و مقاله و..(توسعه ای)
4. معرفی و کار با نرم افزارهای بروز در حوزه پژوهش های کسب و کار
2
روش های تحقیق کسب و کار
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:23کد گروه درسی:12کد درس:560گروه درس:91تعداد دانشجو:10تعداد واحد3روز:پنج شنبهزمان شروع کلاس:13:00زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:نام کلاس:
3
تشخیص فرصت های کارآفرینی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:23کد گروه درسی:12کد درس:567گروه درس:21تعداد دانشجو:14تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:15:30زمان پایان کلاس:17:30نام ساختمان:نام کلاس:
4
مدیریت کسب و کارهای کوچک
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:23کد گروه درسی:12کد درس:577گروه درس:21تعداد دانشجو:12تعداد واحد2روز:شنبهزمان شروع کلاس:15:30زمان پایان کلاس:17:30نام ساختمان:نام کلاس:
5
مدیریت کسب و کارهای کوچک
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:23کد گروه درسی:12کد درس:577گروه درس:21تعداد دانشجو:7تعداد واحد2روز:دوشنبهزمان شروع کلاس:13:00زمان پایان کلاس:15:00نام ساختمان:نام کلاس:
6
تشخیص فرصت های کارآفرینی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:23کد گروه درسی:12کد درس:567گروه درس:21تعداد دانشجو:10تعداد واحد2روز:یک شنبهزمان شروع کلاس:13:00زمان پایان کلاس:15:00نام ساختمان:نام کلاس:
7
پیاده سازی استراتژی
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:23کد گروه درسی:12کد درس:659گروه درس:21تعداد دانشجو:10تعداد واحد3روز:چهارشنبهزمان شروع کلاس:13:00زمان پایان کلاس:15:30نام ساختمان:نام کلاس:
8
مدیریت استراتژیک پیشرفته
کارشناسی ارشد
کد دانشکده:23کد گروه درسی:12کد درس:660گروه درس:80تعداد دانشجو:13تعداد واحد3روز:چهارشنبهزمان شروع کلاس:15:30زمان پایان کلاس:18:00نام ساختمان:نام کلاس:
دورههای تدریس شده
#
عناوین دروس
مکان و تاریخ تدریس
1
مدیریت استراتژیک
2
مدیریت استراتژیک پیشرفته
3
بنیان های نظری کارآفرینی
4
آمار و روش تحقیق
5
کارآفرینی استراتژیک
6
تصمیم گیری کارآفرینان
7
برنامه ریزی منابع سازمان
8
راه اندازی کسب و کار
9
مدیریت کسب و کارهای کوچک
10
مبانی کارآفرینی
کارگاههای برگزار یا تدریس شده
#
عناوین کارگاهها و دورههاى آموزشى
سازمان برگزار کننده
محل برگزارى
تاریخ برگزارى
1
کارگاه کارآفرینی و شم کارآفرینانه
دانشگاه صنعتی شریف
پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف
97
کتابهای منتشر شده
#
عنوان
نگارندگان/مترجمان
ناشر
سال چاپ
1
Social Networks of Immigrant Entrepreneurs in Media Industry
Mahdi Tajeddin, Amir Emami, Abbas Ali Rastgar
Springer
2018
2
Impact of Situation in the Study of Gender Entrepreneurship and Opportunity Evaluation
Amir Emami, Nader Naderi
Springer, Cham
2018
3
سازماندهی قضاوت کارآفرینانه: نگرش نوین به نظریه بنگاه
امیر امامی --- الهه حمیدی خواه--- محمد اوتادی --- محسن براتی
جهاد دانشگاهی
1399
4
کارآفرین اندیشمند: بسوی سفرکارآفرینانه
امیر امامی --- مهتا موقر
ادیبان
1398
5
کادنس: داستان رشد سریع کسب و کار
امیر امامی --- شهرزاد زمانی
ادیبان
1398
6
کارآفرین اندیشمند به سوی سفرکارآفرینانه
امیر امامی, مهتا موقر
ادیبان روز
1398
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
1
The interplay between framing effects, cognitive biases, and learning styles in online purchasing decision: lessons for Iranian enterprising communities
Emami, A., & Zuferi, R.
Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy
2023
2
Gender Differences in Entrepreneurs' Social Network Reliance within the 2019-nCoV Pandemic
Emami, A, Ashourizadeh, S., Packard, M.
International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research
2023
3
Emami, A, Yoruk, E and Jones, P
Journal of Business Research
2023
4
The impact of social network support on opportunity intention among prospective male and female entrepreneurs during 2019-nCov pandemic
Amir Emami, Shayegheh Ashourizadeh, Mark D. Packard
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENTREPRENEURIAL BEHAVIOR & RESEARCH
2023
5
The interplay between market need urgency, entrepreneurial push and pull insights and opportunity confidence in the course of new venture creation in the developing country context
Amir Emami, Esin Yoruk, Paul Jones
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
2023
6
Iranian communities e-business challenges and value proposition design
Amir Emami, Elahe Farshad Bakhshayesh, Gadaf Rexhepi
Journal of Enterprising Communities
2022
7
Examining the relationship between strategic alliances and the performance of small entrepreneurial firms in telecommunications
Amir Emami, Dianne H. B. Welsh, Ali Davari, Arash Rezazadeh
International Entrepreneurship and Management Journal
2022
8
A bibliometric analysis of entrepreneurship research in Iran
Amir Emami, Mostafa Keikhay Farzaneh
International Journal of Technological Learning, Innovation and Development
2022
9
Entrepreneurial propensity for market analysis in the time of COVID-19: benefits from individual entrepreneurial orientation and opportunity confidence
Amir Emami, Shayegheh Ashourizadeh, Shima Sheikhi, Gadaf Rexhepi
Review of Managerial Science
2022
10
The interplay between empathy, learning, and opportunity in the process of entrepreneurial value co-creation
Amir Emami, Peter G. Klein, Veland Ramadani, Robert D. Hisrich
European Journal of International Management
2021
11
The entrepreneurial propensity for market analysis and the intention-action gap
Amir Emami, Peter G. Klein
International Journal of Entrepreneurial Venturing
2020
12
On the cognitive microfoundations of effectual design: the Situated Function-Behavior-Structure framework
Amir Emami, Mark D. Packard, Dianne H.B. Welsh
MANAGEMENT DECISION
2020
13
Social Norms and Entrepreneurial Action: The Mediating Role of Opportunity Confidence
Amir Emami, Datis Khajeheian
Sustainability
2019
14
Book review: The reflective entrepreneur Dimo Dimov DimovDimo, The reflective entrepreneur, Oxon: Routledge, 2017; 105 pp., ISBN: 9780415785723, $70 (hbk).
Amir Emami
INTERNATIONAL SMALL BUSINESS JOURNAL
2019
15
Joao Ferreira, Alain Fayolle, Vanessa Ratten and Mario Raposo (Eds) Entrepreneurial Universities: Collaboration, Education, and Policies, Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing 2018. 288 pp
Amir Emami
International Entrepreneurship and Management Journal
2018
16
Factors influencing academic entrepreneurship: a case-based study
Ali Davari, Amir Emami, Veland Ramadani, Sahar Taherkhani
Journal of Science and Technology Policy Management
2018
17
Degree of innovation and the entrepreneurs' intention to create value: a comparative study of experienced and novice entrepreneurs
Amir Emami, Dimo Dimov
Eurasian Business Review
2017
18
Gender risk preference in entrepreneurial opportunity: evidence from Iran
Amir Emami
International Journal of Entrepreneurship and Small Business
2017
19
Internationalization of SMEs and Organizational Factors in Emerging Economies: HighTech Industry of Iran
Amir Emami, Abas Ali Rastgar, Mahdi Tajeddin, Kambiz Talebi
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences
2017
20
تاثیر نگرش سرمایه گذار بر قصد سرمایه گذاری در پروژه های کارآفرینی: نقش تعدیل گر نوع زبان، تجربه و جنسیت
امیر امامی, فائزه شیبانی, حمزه خواستار
توسعه کارآفرینی
1401
21
نقش پیوستگی و نسبیت نوآوری در پیدایش فرصت های کارآفرینی
امیر امامی
مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی
1399
22
علل تاثیرگذار در انتقال قصد به عمل در خلق ارزش کارآفرینانه
امیر امامی
توسعه کارآفرینی
1398
مقالات ارایه شده
#
عنوان
نگارندگان
مشخصات کنفرانس
سال برگزارى
نوع ارائه
1
بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی در دوران مدرسه بر ترس از شکست در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا)
امیر امامی, حمزه خواستار, مصطفی کیخای فرزانه
دومین کنفرانس دیده بان کسب و کار - ایران
1400/11/02
شفاهى
2
بررسی مدل های خلق ارزش جدید برای کسب و کارهای اینترنتی در شرایط تحریم اقتصادی
امیر امامی, حمزه خواستار, الهه فرشادبخشایش
کنفرانس دیده بان کسب و کار - ایران
1400/11/02
شفاهى